Skip to main content

Maasika ja kookosega toorjuustukook

Küsides, mis kooki ma teha võiks, saan tavaliselt vastuse, et toorjuustu. Seekord ma jätsin selle osa vahele ja küsisin kohe, et mis toorjuustu kooki soovitakse. Vastuseks sain maasikad ja kookose. Valge shokolaadi ja küpsetamatuse valisin ise juurde.

Mõni aeg tagasi otsustasin ma loobuda palmiõlist. Esiteks ei kasuta ma ju ise seda kunagi toiduvalmistamise juures ja teiseks tunduvad tiigrid ja orangutanid ise palju nunnumad kui palmiõli sisaldavad tooted. Siiamaani oli see otsus väga lihtne, kuna kodus kasutan ma ikka algseid tooraineid ja näiteks toortatrast või kodujuustust seda ei leia. Küll oli keeruline seista küpsiseleti ees ja leida endale hea koogipõhjamaterjal. Jah, võib tõesti küpsised ka ise teha, kuid ma olin selleks liiga laisk. Ühe korra ma tõesti olen teinud ja vorminud ilusad täisteraküpsised, need siis ära küpsetanud ja siis jälle ära purustanud, et neist jälle uus asi vormida. Tundus nüri. Las teised teevad seda. Igatahes seisin ma seal riiuli ees ja muudkui lugesin silte ja panin pakid jälle pettunult tagasi. Kindlasti maheküpsiste seas on selliseid veel ja küll jäi sinnagi riiulisse veel mõni pakk, kuid esimesena sattus mu kätte shokolaaditükkidega Jyväshyvä kaeraküpsised ja need valituks saidki. Lisaks õppisin, et on olemas selline asi nagu rüpsiõli. Ma ei teadnud, mis see on, kuid palmiõli see pole. Hiljem haris guugl mind ja teatas, et tegemist on rapsiõli öko alternatiiviga. Selge.

Maasikad ma lasin endale tuua, et ei peaks leti ääres silmi pööritama ega mõtlema, kui kaugelt need tulnud ja on millega pritsitud. Üsna tihti ma natukene aega pööritan silmi ja otsustan hoopis millegi muu kasuks.

Kaunistamine on minu kõige nõrgem koht. Ma küll alati proovin ja ebaõnnestun. Seekord oli plaanis teha südamekesed peale ja siis panna veel kookosküpsiseid (retsept siit). Etteruttavalt võin öelda, et seegi kord polnud õnnestumise koha pealt erand.

Vaja läheb:
Põhi
110g sulavõid
umbes 220g omal valikul küpsiseid
umbes 55g kookoshelbeid

Kate
200g valget shokolaadi (miinus üks tükk, sest tuleb ikka proovida ka)
umbes 340g maasikaid + soovi korral toormoosi kaunistuseks
400g toasooja toorjuustu
250g toasooja mascarpone't
2dl vahukoort
vaniljesuhkur
soovi korral veel kookoshelbeid

Küpsised
1 munavalge
25g sulavõid
25g vabalt valitud jahu (mina tegin toortatrajahuga)
45g tuhksuhkrut
45g kookoshelbeid

Kõige pealt tuleb toorjuust ja mascarpone tõsta tuppa soojenema ja tükk aega hoopis midagi muud teha. Kui nad juba pehmed on, siis saab alles peale hakata.

Põhja jaoks purustasin sõrmede vahel küpsised ja segasin siis sulavõi ja kookoshelvestega kokku. Vahepeal ikka maitsesin, kas kookost on piisavalt. Seejärel surusin küpsetuspaberiga kaetud lahtikäiva koogivormi põhja ja panin külmkappi ootele.

Shokolaadi sulatasin vesivannil. Maasikad tükeldasin suupärasteks. Vahukoore vahustasin meelepärase koguse vaniljesuhkruga tugevaks vahuks. Siis segasin toorjuustud ja vahukoore kokku ning eraldasin sellest kuskil neljandiku. Mul oli idee, et pealt võiks kook olla ilma maasikatükkideta. Lisasin suuremasse portsu maasikad ja kookoshelbed. Segasin, kuni oli ilus ühtlane mass ja lisasin seejärel enamiku sulatatud valgest shokolaadist ja segasin selle kiiresti sisse, et see tükki minna ei jõuaks. Ülejäänud valge shokolaadi segasin väiksemasse kogusesse. Iseenesest võib shokolaadi ka enne segada ja alles siis pisikese osa eraldada ja seejärel maasikad segada. Aga mulle meeldib ikka asju keeruliseks ajada.
Saadud segu valasin põhja peale ja silusin ära. Sinna peale silusin ilusti selle täiesti maasikatu osa, millele ma proovisin miskit kaunistust teha, aga see läks täiesti untsu. Tusameelega koos läks kook hommikuni külma.

Kookosküpsiste retseptile ma juba viitasin. Põhimõtteliselt tuleb kõik kokku segada ja siis 180 kraadi juures küpsistena kuldseks küpsetada ning kibekiiresti rulli keerata. Keeramine mul ei õnnestunud. Õigupoolest keerasin vussi.

Hommikul oli õnneks tuju parem. Segasin kiirelt hapukoorele suhkru hulka ja peitsin õhtuse kaunistamisõnnetuse ära. Tilgutasin ilusti maasikamoosi tilgad hapukoorekihile ja vedasin tiku neist läbi. Tulidki ilusad südamed. Vussi läinud küpsistest nosisin osa ära ja ülejäänud murdsin väiksemateks ning ääristasin nendega koogi. Minu meelest sai isegi lõpuks asja.

Kook ise oli väga nämma. Kes rohkem koogisemat struktuuri tahab, et ka lahti lõigates kook imeilus jääks (mitte, et ta nii laiali valguks, lihtsalt on hästi pehme), siis tuleb ilmselt kuskil 100 grammi shokolaadi juurde panna või lisada źelatiini. Mulle źelatiin ei meeldi.




Comments

Popular posts from this blog

Pirnikook

Pirnid, täitsa päris eestimaised pirnid, meile sattus neid kogu kastitäis. Ma panin neid liiga vähe koogi sisse. Soovitan kogu toorjuustu pirnitükke, või miks mitte püreed, täis toppida. Minu koogile oli kindlasti rohkem pirne vaja, et pirnikoogi nime välja teenida.  Mul oli suur soov teha põhi lilla, arooniatega. Küpsetamata tainas tuli niiiii ilus lilla, aga kuumus segas kõik ära. Natukene lillakat alatooni jäi, aga mitte nii nagu pidi. Õnneks arooniate kasulikkus äkki ikka sisse jäi, niipalju kui kuumus alles jättis. Võib-olla natukesekene on taignas maitsetki tunda.  Nii et pirnide- ja arooniatega koogist sai lihtsalt niisama juustukook.  Vaja läheb : Põhi 80 g arooniapüreed 150g toortatrajahu 30 g pruuni rafineerimata roosuhkrut 60 g võid Täidis 400 g toasooja toorjuustu 1 tl vaniljepastat 30 g pruuni rafineerimata roosuhkrut 2 dl vahukoort 2 muna pirne Põhja jaoks purustasin esmalt külmutatud arooniad ja näppisin selle seejärel jah

Keefiri-kirsikook

Kogustega on sel korral sedasi, et kuna mu tütar mind hirmsasti aidata tahtis, siis said need väga umbkaudsed. Mõnda on kindlasti rohkem ja mõnda kindlasti vähem. Muna-keefirisegu "vahustasime" vana käsivahustajaga - elektri kokkuhoid ikkagi. Kui aga produktiivsuse koha pealt vaadata, siis eks me pigem rohkem segasime. Käsitsi vahustamine on küll maru vahva, kuid väikese lapse käed küll muna ise vahtu ei saa. Kook maitse poolest oleks vajanud vähem suhkrut ja ehk hapumaid marju. Mina pidin kõrvale tegema ühe punasõstrazelee lahti ja seda koogile määrides oli küll päris hea. Kirsse polnud nii muidugi eriti tunda.  Vaja läheb : 2dl toortatrajahu 1dl kerajahu 0.5dl mandlijahu 1.5dl pruuni rafineerimata roosuhkrut küpsetuspulber 0.5tl soodat 3spl sulavõid 1 muna 2dl keefirit 0.5tl vaniljepastat kirsid (minul olid külmutatud) lusikajagu suhkrut Kuivained segasin omavahel läbi. Sulavõi vahustasin koos muna, vaniljepasta ja keefiriga ühtlase

Ise tehtud vahu-vahukommid!

 Mult ikka küsitakse, et millest ma neid vahukomme teen. Vastus on alati sama - seakondist ja suhkruveest. Põhimõtteliselt ei olegi muud, vaid väiksed nipid lisaks. Figuuri- ega tervisesõbralikud need kommid ei ole, aga vahelduse mõttes, miks mitte. Lisaks on need hirmus odavad. Alustuseks olen ma võtnud alati nami-nami retsepti: 300 g suhkrut 1,5 dl vett või naturaalset mahla 20 g želatiini + 1 dl vett paisutamiseks + tuhksuhkur ja soovi korral veidi sidrunhapet veeretamiseks Suhkruks on minul rafineerimata pruun roosuhkur ja želatiinina kasutan selliseid suuremate liivaterade moodi tükikestega 70 grammist pakki. Kõige olulisem osa on selle mahlaga, sest siiamaani on kõige paremad kommid tulnud, kui mahla asemel on hoopis samapalju marjapüreed. Olen teinud mustsõstarde, vaarikate, mustikate ja arooniatega, kõik on suurepärased. Mustsõstarde ja vaarikate seemned lisavad natukene krõpmsu juurde. Erilist tähelepanu on pälvinud ja kohvikommid. Kusjuures kohv ei pea üldse nii hirmus kange